کاش...


آدم ها لالت می کنند؛ بعد هی می پرسند:

"چرا حرف نمی زنی؟ !"

این خنده دار ترین نمایشنامه دنیاست ... !!

..................................



ای کاش یاد میگرفتم

اگر در رابطه ای "حرمتم " زیر سوال رفت

برای همیشه با آن رابطه خداحافظی کنم

و به طور احمقانه ای منتظر معجزه نمانم !!
.................................
زیباترین بخش کتاب شازده کوچولو از نظر من:

(شازده کوچولو گفت خدانگهدار

روباه گفت: -خدانگه‌دار!... و اما رازی که گفتم خیلی ساده است:

جز با دل هیچی را چنان که باید نمی‌شود دید. نهاد و گوهر را چشمِ سَر نمی‌بیند.

شازده کوچولو برای آن که یادش بماند تکرار کرد: -نهاد و گوهر را چشمِ سَر نمی‌بیند.

-ارزش گل تو به قدرِ عمری است که به پاش صرف کرده‌ای.

شازده کوچولو برای آن که یادش بماند تکرار کرد: -به قدر عمری است که به

پاش صرف کرده‌ام.

روباه گفت: -انسان‌ها این حقیقت را فراموش کرده‌اند اما تو نباید فراموشش کنی.

 تو تا زنده‌ای نسبت به چیزی که اهلی کرده‌ای مسئولی. تو مسئول گُلِ تی...

.

.

.

به می‌خواره که صُم‌بُکم پشت یک مشت بطری خالی و یک مشت بطری پر نشسته

بود گفت: -چه کار داری می‌کنی؟

می‌خواره با لحن غم‌زده‌ای جواب داد: -مِی می‌زنم.

شازده  کوچولو پرسید: -مِی می‌زنی که چی؟

می‌خواره جواب داد: -که فراموش کنم.

شازده کوچولو که حالا دیگر دلش برای او می‌سوخت پرسید: -چی را فراموش کنی؟

می‌خواره همان طور که سرش را می‌انداخت پایین گفت: -سر شکستگیم را.

شازده کوچولو که دلش می‌خواست دردی از او دوا کند پرسید: -سرشکستگی از چی؟

می‌خواره جواب داد: -سرشکستگیِ می‌خواره بودنم را.

.

.

.

به یاد روباه افتادم: اگر آدم گذاشت اهلیش کنند بفهمی‌نفهمی خودش را به

این خطر انداخته که کارش به گریه‌کردن بکشد

.

.

اگر گلی را دوست داشته باشی که تو یک ستاره‌ی دیگر است، شب تماشای آسمان چه

 لطفی پیدا می‌کند: همه‌ی ستاره‌ها غرق گل می‌شوند!))

نظرات 6 + ارسال نظر
امیلی پنج‌شنبه 24 بهمن 1392 ساعت 21:05

دوباره رفتی در دوره غیبت صغری ؟

نه هستم...یه مدت مشغول بودم...

سمیه سه‌شنبه 15 بهمن 1392 ساعت 14:13

'http:// paech.blogfa.comبمنم بسر .می خوام بنویسم

چشم

ندنیک یکشنبه 13 بهمن 1392 ساعت 17:48 http://blue-sky.persianblog.ir

من وقتی می خووندم همین ها را های لایت می کردم

امیلی پنج‌شنبه 10 بهمن 1392 ساعت 13:33

عاشق تک تک جملات کتاب شازده کوچولو ام.عین واقعیتایی هست که آدم بزرگا فراموشش میکنن

دقیقا

دوشیزه مُتوهم چهارشنبه 9 بهمن 1392 ساعت 23:12 http://bedone-chatr.blogfa.com

اوهوم...
عقاید یک دلقکو خوندی؟

فک نکنم...

دوشیزه مُتوهم چهارشنبه 9 بهمن 1392 ساعت 23:11 http://bedone-chatr.blogfa.com

آنلاینیم...

قربانت

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.